E: office@magemar.com.pl | T: +48 91 430 88 91

China Homelife

Chiny – gospodarka z ogromnym potencjałem

Chiny to druga po USA gospodarka świata, która, mimo niewielkiego spowolnienia w 2015 roku, nadal może pochwalić się wysokim tempem rozwoju na poziomie ok. 7% PKB rocznie. I jest to wynik imponujący na tle wielu krajów europejskich, które o takich wskaźnikach mogą tylko pomarzyć.

Chiny bardzo dbają o swoją gospodarkę – tamtejszy rząd robi wszystko, aby utrzymać poziom wewnętrznych inwestycji na najwyższym możliwym poziomie. W praktyce oznacza to, że chiński przemysł nadal wyróżnia się ogromnym potencjałem, z którego Polska może korzystać poprzez korzystną dla obu stron wymianę handlową. Warto także dodać, że Chiny są drugim po Niemczech rynkiem, skąd sprowadzamy najwięcej towarów i usług, a dynamika importu z Chin wykazuje stałą, dwucyfrową tendencję wzrostową.

Przeciętny polski konsument ocenia produkty z Chin raczej stereotypowo jako towary niskiej jakości. Niestety cierpią na tym rzetelne i dbające o jakość chińskie firmy, które już od dawna produkują dla najlepszych światowych marek – od branży odzieżowej, przez meblarską i maszynową, po najbardziej zaawansowaną elektronikę. I właśnie z takimi firmami warto robić interesy. Co ważne, odległość dzieląca Chiny od Polski nie ma już tak wielkiego znaczenia, bo ofertę chińskiego rynku można zobaczyć np. na targach CHINA Homelife Show.

W dniach 7-9 czerwca w Warsaw Expo Nadarzyn obecnych będzie ponad 800 starannie wyselekcjonowanych chińskich wystawców, którzy zaprezentują ponad 60 000 produktów z międzynarodowymi certyfikatami jakości. Targi CHINA Homelife Show to niewątpliwie duża szansa dla małych i średnich polskich firm działających w branży odzieżowej, meblarskiej, elektronicznej, oświetleniowej, budowlanej, AGD, artykułów wyposażenia wnętrz i upominków. Udział w targach jest bezpłatny – wystarczy zarejestrować się na stronie www.chinahomelife.com.pl

china homelife

Chiny. Szansa dla polskiego biznesu

Jeszcze kilkanaście lat temu współpraca handlowa z chińskimi producentami była znacznie utrudniona. Problemem była nie tylko odległość dzieląca Europę od Państwa Środka, ale także bariera językowa czy piętrzące się przeszkody biurokratyczne.

Dziś jest inaczej. Dziś jest łatwiej, bo wiele polskich firm przetarło już handlowe szlaki, a chińscy kontrahenci skutecznie wcielili w życie światowe standardy biznesowe. Można więc z nimi handlować bez obaw, że np. różnice mentalnościowe uniemożliwią nam osiągnięcie porozumienia w kwestii jakości, ceny czy terminów dostaw.

Chiny dbają o swój wizerunek i zdecydowanie walczą z powszechnym stereotypem wytwórców kiepskiej jakości produktów. Dlatego też wiele chińskich firm może pochwalić się produkcją dla wielu światowych marek, które jakość swoich wyrobów od zawsze stawiają na pierwszym miejscu. Tym samym powszechne przeświadczenie, że wszystko, co chińskie oznacza bylejakość, odchodzi już do przeszłości.

Jak zatem rozpocząć import z Chin? Można oczywiście zacząć stopniowo od niewielkich ilości towaru. Będzie nieco drożej niż za cały kontener, ale z reguły i tak opłacalnie. Sukces tego przedsięwzięcia leży przede wszystkim w przemyślnej decyzji i dobrej kalkulacji. Produkty z Chin sprowadzają już nie tylko wielcy polscy importerzy, ale także niewielkie firmy handlowe, hurtownie czy sklepy internetowe. Najczęściej są to meble domowe, biurowe i ogrodowe, odzież, obuwie, torebki, elektronika i AGD, artykuły wyposażenia domów – począwszy od lamp, poprzez drzwi, podłogi i płytki ceramiczne, a skończywszy na zastawach stołowych, lustrach czy dekoracyjnych poduszkach.

Chiny są również znaczącym producentem narzędzi i maszyn – także tych dla dużego przemysłu, a więc całych linii produkcyjnych np. do pakowania żywności. Wtedy zakupienie maszyn u chińskich producentów może okazać się naprawdę trafioną inwestycją, biorąc pod uwagę ich wysoką jakość oraz oczywiście dużo korzystniejszą cenę.

Pozostaje jeszcze pytanie: gdzie i jak nawiązać kontakty handlowe z rzetelnymi chińskimi producentami? Sprawdzonym rozwiązaniem jest oczywiście obecność na targach, gdzie każdy produkt można zobaczyć, dotknąć, wypróbować i oczywiście porozmawiać o warunkach handlowych. Tylko czy trzeba w tym celu lecieć do Chin? Niekoniecznie. Od czterech lat chińskie firmy są obecne w Polsce. Międzynarodowe targi CHINA Homelife Show początkowo odbywały się w Poznaniu, a w tym roku zorganizowane zostaną w Warszawie. Będzie na nich obecnych ponad 1000 starannie wyselekcjonowanych wystawców, którzy zaprezentują ponad 60 000 produktów , m.in. meble, odzież, oświetlenie, artykuły budowlane, małą i dużą elektronikę, narzędzia i maszyny, upominki i wyposażenie wnętrz – wszystko z międzynarodowymi certyfikatami jakości. Organizatorzy zapewnią także specjalną strefę do bezpośrednich rozmów biznesowych oraz bezpłatną opiekę tłumaczy z języka chińskiego. Targi CHINA Homelife Show odbędą się w dniach 7-9 czerwca w Warsaw EXPO Nadarzyn, a udział w nich jest bezpłatny – wystarczy zarejestrować się na stronie www.chinahomelife.com.pl. I na pewno warto na nich być.

china homelife